کنفرانس ستون فقرات فعالیت بدنی سرطان سینه

کنفرانس: ستون فقرات فعالیت بدنی سرطان سینه سرطان روده بیماری ها مطالعه بیماری اکسیژن نشستن دیابت حافظه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    در اکران سال جاری، کارگردانی 13 فیلم و تهیه کنندگی 9 فیلم را زنان برعهده داشته اند. عملکرد بانوان فیلمساز را بررسی کرده ایم تا ببینیم هرکدام از آثار چه ژانری دا

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    عبارات مهم : زندگی

    در اکران سال جاری، کارگردانی 13 فیلم و تهیه کنندگی 9 فیلم را زنان برعهده داشته اند. عملکرد بانوان فیلمساز را بررسی کرده ایم تا ببینیم هرکدام از آثار چه ژانری دارند، فروش ارزش چقدر بوده، کیفیت فیلم ها چیست و… .

    به گزارش روزنامه هفت صبح، در اکران سال جاری، کارگردانی 13 فیلم و تهیه کنندگی 9 فیلم را زنان برعهده داشته اند. عملکرد بانوان فیلمساز را بررسی کرده ایم تا ببینیم هرکدام از آثار چه ژانری دارند، فروش ارزش چقدر بوده، کیفیت فیلم ها چیست و…

    اکران سال 1396 چند شاخصه منحصر به فرد دارد. آن چه سوژه این مطلب شده، حضور چشمگیر کارگردان های زن است به طوری که شاهد 13 فیلم از زن ها بوده ایم. این آماری منحصر به فرد است و هیچ سالی چنین عددی جلوی نام بانوان کارگردان کشورمان نبوده هست. توصیه خاص این که در فیلم ها تنوع موضوعی رعایت شده است است و زن ها در ژانری خاص نمانده اند.

    در میان 13 فیلم می توان آثار درام اجتماعی، ملودرام، کمدی، دفاع مقدس و مستند مشاهده کرد. فارغ از فروش فیلم ها، تعدد کارگردان های زن و تنوع موضوعی ارزش یک امتیاز است که به نام سال 96 ثبت شده است هست. جدا از این تهیه کنندگان زن هم از اکران سهم داشتند؛ 9 تهیه کننده فیلم های خود را روانه اکران کردند و از این منظر هم اتفاقی خاص رخ داده هست. این ها سوای حضور مستمر زن ها در پشت دوربین و فعالیت های فنی هست. آیا که سینمای ما هر لحظه از بانوان در رشته های متفاوت بهره برده ولی سهشان از کارگردانی و تهیه کنندگی ناچیز بوده است.

    1. پوران درخشنده؛ زیر سقف دودی
    میزان فروش: دو میلیارد و 800 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 14
    ژانر: ملودرام
    ستاره ها: فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست

    درباره فیلم: «زیر سقف دودی» روایت بحران عاطفی میان زن و شوهرها هست. ایده ای که درخشنده گزینش کرد، سال ها است مغفول مانده و به همین خاطر در غالب نقد و نظرها ابتدا ایده فیلم مورد توجه قرار گرفته هست. از نظر کیفی، فیل مخاطب نشانه را سرگرم می کند و منظورش را هم می رساند ولی مخاطب سختگیر که دوست دارد بسیاری از مفاهیم را در زیر لایه های قصه ببیند، «زیر سقف دودی» چندان باب طبعش نیست. فیلم سال پیش در جشنواره فجر رونمایی شد و دو گروه تحریریه سایت عالی ترین صورت پردازی (ایمان امیدواری) و عالی ترین نقش اول زن (مریلا زارعی) را از آن خود کرد.

    درباره کارگردان: پوران درخشنده از نخستین فیلمسازان زن سینمای کشور عزیزمان ایران است و فعالیت او مستمر بوده و زن درخشنده کارش را با مستندسازی شروع کرد و سال 95 نخستین فیلم بلند خود یعنی «رابطه» را ساخت. در کارنامه او شش فیلم سینمایی دیده می شود و جالب تر این که خودش تهیه کنندگی آن ها را برعهده داشته هست. درخشنده از جمله فیلمسازانی است که دغدغه پرداختن به پرسشها اجتماعی دارد و دوربینش غالبا پرسشها کودکان خاص را قاب گرفته هست. «هیس دخترها فریاد نمی زنند!» جسورانه ترین فیلم درخشنده است که در اکران عمومی بیش از دیگر فیلم هایش مورد توجه قرار گرفت.

    2. تهمینه میلانی؛ ملی و راه های نرفته اش
    میزان فروش: یک میلیارد و 980 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 22
    ژانر: درام اجتماعی
    ستاره ها: میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم پور

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    درباره فیلم: تهمینه میلانی در چهاردهمین فیلم سینمایی خود، سراغ یک سوژه رفت که بارها نمونه هایش را در فیلم ها دیده بودیم. او ولی احساس کرد همچنان در بخشی از جامعه نگاه واپسگرایانه نسبت به زنان وجود دارد و باید از طریق یک فیلم سینمایی هشدار دهد. او در طول اکران گاهی متهم بود که شرایط زنان مثل گذشته نیست و نمی توان این حجم از تحجر نسبت به آن ها را باور کرد. میلانی هم در برابر شاهد مثال می آورد که متاسفانه در بخش هایی از جامعه همچنان زنانی هستند که از کمترین حق برخوردارند. «ملی و راه های نرفته اش» از نظر قصه گویی موفق عمل می کند و مهمتر اینکه میلاد کی مرام و ماهور الوند به عنوان بازیگران نقش مهم حضور موفق جلوی دوربین دارند. این نشان از پختگی میلانی در کارگردانی دارد.

    درباره کارگردان: تهمینه میلانی نخستین کارگردانی است که فیلمش (آتش بس 1) وارد کلوب میلیاردی شد. این یعنی تهمینه میلانی می تواند فیلمی بسازد که مقبول گیشه باشد. به شاخصه دیگر او یعنی صراحت لهجه اش هم اشاره کردیم که گاهی البته دردسر ساز شده است هست. تهمینه میلانی کارش را با فعالیت در پشت دوربین شروع کرد و خیلی سریع روی صندلی کارگردانی نشست.

    3. روح انگیز شمس؛ دخترعمو و پسرعمو
    میزان فروش: یک میلیارد و 510 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 24
    ژانر: کمدی
    ستاره ها: مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی

    در اکران سال جاری، کارگردانی 13 فیلم و تهیه کنندگی 9 فیلم را زنان برعهده داشته اند. عملکرد بانوان فیلمساز را بررسی کرده ایم تا ببینیم هرکدام از آثار چه ژانری دا

    درباره فیلم: زنان کارگردان در سال 96 سهمی از کمدی هم داشتند که آن را روح انگیز شمس ساخته هست. «دختر عمو و پسرعمو» روی چند موقعیت و شوخی تکیه کرده و زحمت خنداندن مخاطب به عهده مجید صالحی گذاشته شده است هست. این فرمولی است که خیلی ها از آن استفاده کردند و حالا جذابیتی که باید ندارد. فیلم قصه دلدادگی دخترعمو و پسرعمو، پرسشها بر سر راه ازدواج آن، تضاد بین نسل ها و… روایت می کند؛ بدون پیچیدگی خاص و لحظات ویژه. «دخترعمو و پسرعمو» در قیاس با هفت کمدی صدر جدول ظاهرا باید شکست خورده لقب گیرد، ولی هنگامی که بدانیم در شرایط مناسبی روی پرده نرفت و بازیگرانش به اندازه به عنوان نمونه «گشت 2» صاحب قدرت در گیشه نیستند، فروش یک و نیم میلیاردی اش را امتیاز به حساب می آوریم.

    درباره کارگردان: روح انگیز شمس سال 72 کارش را با «ایوب پیامبر» به عنوان منشی صحنه کلید زد و تا سال 89 در این حرفه ماند. علاوه بر این چند فیلم کوتاه و یک تله فیلم هم ساخته هست. او بعد از تجربه دستیار کارگردانی در «دل بی قرار» ساخته قربان محمدپور، پشت دوربین نخستین فیلم بلند سینمایی خود یعنی «دخترعمو و پسرعمو» ایستاد. شمس مدیر و برنامه ریز سریال «یوسف پیامبر (ع) هم بوده است.

    4. سحر مصیبی؛ صفر تا سکو
    میزان فروش: 381 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 47
    ژانر: مستند
    ستاره ها: الهه، شهربانو و سهیلا منصوریان

    درباره فیلم: سال پیش و در جشنواره سینماحقیقت، فیلمی اکران شد و خیلی سریع توانست نظرها را جلب کند. «صفر تا سکو» روایت زندگی الهه، شهربانو و سهیلا منصوریان، قهرمانان ووشوی کشورمان است که مسیری سخت را جهت رسیدن به نقطه کنونی طی کرده اند. این سه خواهر در فقر و تنگدستی بزرگ شدند ولی اراده پولادین آن ها باعث شد مدال های مختلفی در رشته ووشو به دست بیاورند و حالا آوازه ارزش از مرز کشورمان فراتر رفته هست. احسان علیخانی با دیدن «صفر تا سکو» آن ها را به برنامه «ماه عسل» آورد و این گونه هم خواهران منصوریان مشهورتر شدند و هم نام فیلم سر زبان ها افتاد. شاخصه مهم «صفر تا سکو» روایت صادقانه زندگی سه خواهر است که گذشته ارزش را مخفی نمی کنند، با دوربین راحت هستند و مهمتر اینکه خوش حالی و غم و شکست و پیروزی ارزش را همزمان می توان دید.

    درباره کارگردان: سحر مصیبی سال ها به عنوان منشی صحنه فعالیت کرد و در دو فیلم سینمایی به عنوان برنامه ریز حضور داشت. «صفر تا سکو» نخستین تجربه کارگردانی اوست که احتمالا زمینه ای است جهت ساخت فیلم بلند سینمایی. توصیه جالب راجع به «صفر تا سکو» ترکیب خانمانه آن هست. منیژه حکمت پخش فیلم را برعهده داشت و مهتاب کرامتی به همراه طهورا ابوالقاسمی آن را تهیه کردند.

    5. منیر قیدی؛ ویلایی ها
    میزان فروش: یک میلیارد و 160 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 34
    ژانر: دفاع مقدس
    ستاره ها: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    درباره فیلم: راجع به هشت سال دفاع مقدس فیلم های زیادی ساخته شده است و هر کدام از زاویه ای آن را دراماتیزه کرده اند. در این میان فیلم هایی مثل «ویلایی ها» نشان می دهد ظرفیت همچنان باقی است و می توان از دل هشت سال جنگ، سوژه های بکر شکار کرد. منیر قیدی در «ویلایی ها» سراغ آن سوی خاکریز رفت و قصه خانواده فرماندهان سپاه و ارتش در سال 1365 را روایت کرد.

    قصه فیلم زن قیدی به طور کلاسیک روایت می شود ولی تعمدا در فصل های زیادی شکل مستند می گیرد و این گونه انتظار زنان و خانواده فرماندهان جنگ دوچندان ملموس می شود. «ویلایی ها» سال پیش در جشنواره فجر موفق به دریافت گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر نقش مکمل زن (ثریا قاسمی)، گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین جلوه های خاص رایانه ای (محمدقاسیم) و جایزه عالی ترین فیلم اول (منیر قیدی) شد.

    درباره کارگردان: منیر قیدی فعالیت هنری خود را سال 1389 به عنوان منشی صحنه در فیلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی شروع کرد. او در 16 فیلم منشی صحنه بوده است و در دو فیلم دستیار کارگردان (آفتابگردان های وحشی و خیلی دور، خیلی نزدیک). قیدی سال ها مترصد ساخت فیلم بود که حاصلش شد «ویلایی ها». فیلم بعدی اش را کی خواهدساخت؟

    6. آیدا پناهنده؛ اسرافیل
    میزان فروش: 281 میلیون تومان بعد از سه هفته اکران
    رتبه در جدول فروش: 52
    ژانر: درام اجتماعی
    ستاره ها: هدیه تهرانی، پژمان بازغی، هدی زین العابدین

    درباره فیلم: «اسرافیل» داستان زنانی است که قربانی جامعه مردسالار می شوند. یعنی به رغم داشتن تحصیلات، شغل و موقعیت خوب به خاطر بعضی تفکرات عقب مانده از آمال خود دست می کشند و تن به یک زندگی دیگر می دهند. قهرمان فیلم «اسرافیل»، ماحی (هدیه تهرانی) می خواهد جلوی این تقدیر شوم بایستد که موفق نیست. فیلم به خوبی یک علاقه قدیمی و آرزوهای فروخورده یک زن را به تصویر می کشد و البته گوشه هایی از علاقه مندی مرد (پژمان بازغی) را نیز ملموس نشان می دهد. فیلم جایی لطمه می خورد که دوربین به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آید و بیش از اندازه روی زندگی شخصیت هدی زین العابدین می ماند. در مجموع قابل دفاع هست. مهم تر اینکه جهت زن پناهنده یک گام به جلو محسوب می شود.

    درباره کارگردان: آیدا پناهنده بعد از ساخت چند فیلم کوتاه و مستند تحسین شده، سه فیلم تلویزیونی کارگردانی کرد. اتفاقا دو فیلم «آبروی از دست رفته آقای صادقی» و «قصه داود و قمری» از تله های موفق تلویزیون به شمار می روند که بارها روی آنتن رفته و پناهنده را به جایزه رسانده اند. او سال 93 نخستین فیلم سینمایی اش یعنی «ناهید» را ساخت و سال پیش «اسرافیل» را کارگردانی کرد. پناهنده جزو کارگردان های موفق سینمای ماست.

    7. نگار آذربایجانی؛ فصل نرگس
    میزان فروش: 232 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 57
    ژانر: ملودرام
    ستاره ها: ریما رامین فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، گوهر خیراندیش

    در اکران سال جاری، کارگردانی 13 فیلم و تهیه کنندگی 9 فیلم را زنان برعهده داشته اند. عملکرد بانوان فیلمساز را بررسی کرده ایم تا ببینیم هرکدام از آثار چه ژانری دا

    درباره فیلم: «فصل نرگس» به طور همزمان چند قصه را پیش می برد. محور مهم آن راجع به اهدای عضو است که کارگردان جهت نشان دادن آن از یک قصه باعشق بهره برده هست. به موازات آن شخصیت های فیلم نیز مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این مسئله هستند؛ از جمله یک بازیگر مطرح که «فصل نرگس» ابتدا با نمایش ظاهر زندگی و شخصیت او (امیر آقایی) تصورات منفی معمول را راجع به این قشر از جامعه نشان می دهد و در آخر روی دیگری از زندگی بازیگران را به تصویر می کشد. آذربایجانی این گونه به همکاران بازیگر ادای دین کرده هست. «فصل نرگس» حتما خالی از ایراد نیست و نمی توان آن را فیلمی خاص لقب داد ولی به خوبی از بعد بیان منظورش بر می اید و مخاطب را سرگرم می کند.

    درباره کارگردان: نگار آذربایجانی با نقشی کوچک در فیلم «نسل سوخته» زنده یاد رسول ملاقلی پور وارد سینما شد. 11 سال بعد یعنی سال 1388 «آینه های روبرو» را ساخت که از بخش نگاه نوی جشنواره بیست و نهم فجر دیپلم افتخار گرفت. این فیلم سوژه نابی دارد و پرسشها زندگی دوجنسه ها را به تصویر می کشید. «آینه های روبرو» نظر مخاطب ایرانی را جلب کرد و در چندین جشنواره خارجی به نمایش درآمد.

    8. رقیه توکلی؛ مادری
    میزان فروش: 80 میلیون تومان بعد از یک هفته اکران
    رتبه در جدول فروش: 65
    ژانر: ملودرام
    ستاره ها: هومن سیدی، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی

    درباره فیلم: داستان «مادری» راجع به دو خواهر است که یکی به علت مشکلاتی که سر راهش قرار می گیرد، مجبور می شود جهت فرزند خواهرش مادری کند، ضمن اینکه این دو خواهر تنها هستند و خاله ای دارند که او هم جهت آن ها جایگاه مادر را دارد. نخستین تجربه زن کارگردان زیاد یک فیلم احساسی است که هر اندازه تلاش کرده سراغ واقعیت های اجتماعی برود، باز هم نتوانسته از غلبه احساس بر فضای داستانش دور شود، جهت همین آنچه به تصویر می کشد زیاد جنبه نمایشی دارد تا واقعی. به طور کلی «مادری» فیلم آرامی است که نگاه خانمانه اش زیاد فضایی احساسی و دور از منطق دارد، در حالی که همین زنانگی می توانست نقطه عطف داستان باشد. با وجود همه نقص ها، فیلم «مادری» در میان فیلم های اجتماعی که با تصور هرچه تلخ تر، اثرگذارتر ساخته می شوند، حال مخاطبش را بد نمی کند.

    درباره کارگردان: «مادری» نخستین ساخته رقیه توکلی است که به تازگی روی پرده رفته هست. توصیه جالب فیلم حضور اشخاص محبوب در آن است که جهت یک کارگردان امتیاز محسوب می شود.

    9. مریم دوستی؛ دریاچه ماهی

    میزان فروش: 30 میلیون تومان
    رتبه در جدول فروش: 74
    ژانر: دفاع مقدس
    ستاره ها: نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، افشین هاشمی، حدیثه تهرانی

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    درباره فیلم: «دریاچه ماهی» و «ویلایی ها» دو فیلم اکران شده است سال 96 هستند که به عنوان دفاع مقدس می پردازند و کارگردان هر دو نیز زن هستند. «دریاچه ماهی» را مصطفی رستگاری نوشته و روایتی متفاوت از شهدای هنوز بر جای مانده کانال ماهی دارد. این فیلم نگاهی به وقایع بعد از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می رسند و در این میان علاقه گمشده ای پیدا می شود. نظرات راجع به فیلم تفاوت هست؛ بعضی منتقدان «دریاچه ماهی» را اثری شاخص در حوزه دفاع مقدس می دانند و بعضی معتقدند فیلم در رسیدن به منظور خود موفق عمل نکرده است.

    درباره کارگردان: «دریاچه ماهی» نخستین تجربه بلند سینمایی مردم دوستی محسوب می شود که پیش از این ساخت 12 فیلم کوتاه را در کارنامه خود داشته هست. بسیاری از این فیلم ها نیز در جشنواره های جهانی حضور داشته و جوایزی را نیز کسب کرده اند. تحصیلات دوستی در زمینه کارگردانی و صورت پردازی بوده و علاوه بر این در سینما سابقه صورت پردازی داشته هست. او مدتی پیش خبر ساخت فیلم دوم خود را رسانه ای کرد: «این فیلمنامه با کار قبلی من یعنی «دریاچه ماهی» کاملا تفاوت دارد و راجع به نگاه جامعه به زنان و بسیار پربازیگر و پرلوکیشن است.»

    10. غزاله سلطانی؛ پرسه در حوالی من
    اکران در گروه هنر و تجربه
    میزان فروش: اعلام نشده
    ژانر: درام اجتماعی
    ستاره ها: مهراوه شریفی نیا، بهناز جعفری، سوسن مقصودلو، نسرین نکیسا و…

    درباره فیلم: غزاله سلطانی در فیلم اول خود روی سوژه ای خاص دست گذاشته هست. دختری که در سن 30 سالگی هنوز ازدواج نکرده و آرزوی مادرشدن دارد. سایه (مهراوه شریفی نیا) دوست دارد فرزند دار شود ولی علاقه ای به ازدواج کردن ندارد؛ از آن سو به یک مرد نیاز دارد، به همین علت دوست دارد که پسرداشته باشد و مادری کردن را به ازدواج زیاد ترجیح می دهد. سایه می خواهد به وسیله یک نوزاد پسر تنهایی اش را پر کند و آن حس زنانگی و مادرانه را به نوزادش انتقال بدهد و..

    «پرسه در حوالی من» به خوبی از بعد ترسیم شرایط بحرانی یک زن بر می آید و خاطب را متقاعد می کند. فیلم ضعف هایی هم دارد که ریتم کند داستان و شاخه به شاخه شدن مهمترین آن ها هست. غزاله سلطانی به نحوه نمایش فیلمش در هنر و تجربه هم معترض بود و از ادامه اکران انصراف داد.

    درباره کارگردان: غزاله سلطانی پیش از ساخت فیلم «پرسه در حوالی من» فیلم بلند مستند«… و آسمان آبی» را ساخته بود. فیلم مروری بر زندگی استاد عزت الله انتظامی داشت. سلطانی فعالیت های متعددی در حوزه تئاتر هم انجام داده و فیلم های کوتاهش جوایزی را از جشنواره های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

    11. فاطمه ثقفی؛ بیوگرافی
    اکران در گروه هنر و تجربه
    میزان فروش: اعلام نشده
    ژانر: درام اجتماعی
    ستاره ها: بهار کاتوزی، میثاق زارع، روح الله مهرابی و…

    درباره فیلم: «بیوگرافی» سوژه ای جسورانه دارد و عنوان ترنس ها را محور روایت داستان قرار داده است (حتما می دانید ترنس به کسی گفته می شود که جسمش زن باشد ولی معنوی مردانه داشته باشد و یا تصویر این حالت). محور داستان فیلم خانواده ای است که هر کدام از اعضای آن جهت رهایی از مسئله به فکر خود هست. راحله (بازیگر اصلی) با مسئله حادی دست و پنجه نرم می کند و مواجهه او با برادر دوجنسیتی اش هست. او جهت کمک به این برادر تا مرز قربانی شدن نیز پیش می رود. «بیوگرافی» در مجموع اثر موفقی است ولی خب ایرادهایی هم دارد. مثل چندپاره شدن قصه و گاهی نگاه محافظه کارانه به سوژه. با این حال رفتن سراغ چنین موضوعاتی که از قضا مهم و رهاشده هستند، ظاهرا برعهده زن های کارگردان گذاشته شده.

    درباره کارگردان: فاطمه ثقفی کارگردان فیلم «بیوگرافی»، به خاطر فعالیت پدر و برادرش در حوزه سینما، از شش سالگی با این حرف آشنا شد. ثقفی کارشناس ارشد فلسفه هنر است و تاکنون به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان با فیلم های سینمایی «مگر کسب و کار من است»، «همه چیز جهت فروش»، «مردی که اسب شد» و… همکاری داشته هست. او در زمینه فیلمنامه نویسی هم تجربیاتی دارد. او بیوگرافی را براساس فیلمنامه برادرش امیرحسین ثقفی کارگردانی کرده است.

    12. افضلی و برق نورد؛ کارستان
    اکران در گروه هنر و تجربه
    میزان فروش: اعلام نشده
    ژانر: مستند

    درباره فیلم: «مادر زمین» و «شاعران زندگی» دو مستند از مجموعه پروژه «کارستان» هستند که در گروه هنر و تجربه رفتند. مهناز افضلی در «مادر زمین» زندگی هایده شیرزادی را سوژه کرد. شیرزادی که در گذشته محرومیت ها و محدودیت های زادگاهش (گیلانغرب) آن را از تحصیل بازداشته بود، امروز تبدیل به کارآفرینی شده است که جهت نخستین بار در کشور سایت بازیافت نخاله های ساختمانی را راه اندازی کرده و توانسته از تخریب زمین جلوگیری کند. افضلی با «مادر زمین» نشان داد می تواند هم به سوژه وفادار باشد و هم مخاطب را سرگرم کند.

    درباره کارگردان: زندگی، روحیه و فعالیت های شیرین پارسی، شالیکار، فعال محیط زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان باعث شد تا شیرین برق نورد در روایتی شاعرانه به مستند او بپردازد. شیرین پارسی فارغ التحصیل ادبیات از کشور فرانسه و منتخب برگزیده کارآفرینی در جشنواره کارآفرینی گیلان در سال 1383 بوده هست. زمین های بدون حاصل به ارث مانده خانوادگی او نخستین جرقه ای بود که باعث شد تا او به فکر کسب و کار تازه ای بیفتد. در نهایت شیرین پارسی و همسرش توانستند در شیوه کشت مکانیزه الگوی مناسبی را به کشاورزان منطقه ارائه دهند. این فیلم با همراهی همسر و فرزندان این کارآفرین ساخته شده است و نویسندگی، کارگردانی و تدوین کار برعهده شیرین برق نورد است.

    واژه های کلیدی: زندگی | ستاره | درباره | سینمایی | کارگردان | کارگردانی | اکران عمومی | کارگردان فیلم | کارگردان کشورمان

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز

    سینمای ۹۶ در دست زنان فیلمساز


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار